Prywatny Gabinet Urologiczny "Jaskulski Medicall" - tel. +48 607 891 791

Recepcja czynna 9:00-18:00;  Konsultacje: wtorki 10:00-19:00, czwartki 9:00-14:00 i piątki 8:00-14:00

Jaskulski Urology

Wazektomia - Antykoncepcja idealna?

Opublikowany: 2017-10-29 przez admin

Załóżmy, że jesteśmy już po zabiegu wazektomii. Faktycznie procedura operacyjna nowoczesna, małoinwazyjna, wszystko przebiegło gładko i bez komplikacji. Warto było się odpowiednio przygotować; nie warto było się stresować. W trakcie troszkę zaszczypało, troszkę rozpierało, troszkę "ciągnęło". Co jakiś czas sprawdzamy czy wszystko jest w porządku - OK, jest.

Ale oczywiście nie u każdego i nie w każdym przypadku. A tym razem chodzi mi o przebieg zabiegu, jakkolwiek te bywają różne. Chirurg urolog musi być przygotowany na wszelkie niespodzianki i mieć gotową receptę na bezpieczne wykonanie zabiegu u każdego pacjenta. U części operowanych po około 30 dniach od zabiegu, nawet u tych, u których do tej pory nic złego nie wystąpiło mogą pojawiać się pobolewania ( z reguły niewielkie, aczkolwiek czasami uciążliwe). Mogą nasilać się po współżyciu lub wtrysku. Mogą być zależne od zmian pogody. Mogą też zmuszać pacjenta do sięgania po leki przeciwbólowe. Czasami trudno niektórym pacjentom przyzwyczaić się do nieznacznego nawet dyskomfortu - zależy od konstrukcji psychofizycznej. Dobrze, jeżeli o możliwości wystąpienia "zespołu bólowego po wazektomii" byliśmy uprzedzeni przez operującego nas medyka. Liczyliśmy się z taka możliwością, podjęliśmy świadomie decyzję o przeprowadzeniu operacji i jest nam łatwiej przystosować się do zaistniałej sytuacji. Oczywiście o fakcie takim należy niezwłocznie poinformować lekarza - wczesna diagnoza i właściwa reakcja terapeutyczna ma wpływ na efekt końcowy.

Przyczyny wystąpienia zespołu bólowego po zabiegu wazektomii mogą leżeć po stronie zastosowanej techniki operacyjnej, przebiegu operacji oraz występowaniu zjawisk niepożądanych w czasie i po zabiegu. Problem ten może wystąpić nawet wtedy, kiedy dołożyliśmy wszelkich starań na każdym etapie procedury. Na pocieszenie dodam, że powikłanie to nie jest zjawiskiem częstym.